14 maj 2015

Bästa vårvintern


Även om det mesta av vårvintern redan har passerat, känns det aldrig fel att blicka tillbaka lite på årets bästa tid, om du frågar mig.

Under påskveckan passade jag på att vara lite ledig. Som tur var hade vi fått lite mera snö. så föret för både skoter och skidor höll ända från gården. Även om snön ännu idag fortfarande ligger djup bara några kilometer från byn, så blir det ju lätt lite meckigt och krångligt när det inte längre går att åka direkt från gården.

På lördagen efter påsk var det avslutning med alpina klubben. De hade en toppendag i Edsåsdalen, men jag valde en sista skotertur i stället. Meningen var att jag senare skulle ut med jobbarkompisarna på en härlig vårskiddag, men tyvärr slumpade det sig så att vi blev sjuka om vartannat, så det blev inte av. Sedan fanns planer på att ta oss till Åre under avslutningshelgen, men här fanns så mycket att fixa inför sambons fjärde bussresa till Ingermanland, så vi blev hemma. Med facit i hand blev det en ovanligt skidfattig vinter, några fler skoterturer än genomsnittsvintern och ungefär lika mycket utomhusmatlagning som en helt ordinär säsong. Årets nyhet var annars att vi släpade med hunden på flera av utflykterna- till hans stora glädje, även om han tyckte det var lite kallt ibland....

Nu har vi redan Kristi Himmelsfärdsdag och det skulle ha varit härligt med en sista skidtur för säsongen. Men gården är okrattad, fönstren oputsade och massor av jobb ligger och pockar på. Får se hur jag prioriterar. Tackade i vilket fall alldeles precis nej till att följa med på dans i morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar