19 maj 2015

Intensiva dagar


Så har jag varit på mitt första utbildningsuppdrag för Visita.
Det gick väl - sådär….. Fastän jag tyckte jag läst på riktigt rejält var delar som bortblåsta precis när jag skulle tala om dem. Vad lär jag av detta? Kanske inte behöver förbereda mig mer till nästa gång, men definitivt annorlunda….

Min mentor, kollega och förebild i detta är otroligt duktig, kunnig, flexibel och inkännande i vad just ”den här” gruppen behöver. Känns som att jag har ett och annat kvar att lära av henne. Men det gör ju definitivt inte det hela mindre kul, intressant eller utmanande – nejdå definitivt tvärtom! Nu dröjer det två veckor till nästa gång – känns riktigt kul att ta nya tag då!

Kul var det också att besöka C och tjejerna i Karlstad. Vi gick på Lars Lerin utställning – jag som inte är så bevandrad i konstens värld tyckte det var både sevärt och roligt som omväxling. Mysigt att träfffas på deras hemmaplan en gång också.

Överraskande fint var det i Bengtsfors, där kursen hölls. Hotellet låg precis vid vattnet, med egne pool och en utsikt att minnas. Enda smolken i bägaren var att tåget blev två timmar försenat på hemresan och att jag återigen lyckades med konststycket att tappa mobilen i vatten, så den blev full av fukt. Förra gången ”tog den sig” igen efter några dagar. Hoppas på samma tur denna gång, för just nu är den stendöd. Typiskt, när vi ska iväg på bussresa till helgen och alla resenärer ringer om vartannat hela tiden….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar