30 maj 2015

Livet går vidare



Ny chans på onsdag att bättra på resultatet när det gäller att hålla Visitautbildning. Ska bara hinna läsa på och öva i den omfattning jag känner att jag behöver också. Frågan är när? Det är mycket överallt nu och jag är bevisligen tröttare än jag tror och känner mig. Sov till tio idag, tackade nej till att åka på dans - igen - och fick inget riktigt gjort förrän på eftermiddagen idag. Bedrövligt.

Började denna vecka med att vaka hos svärmor några kvällar innan hon slutligen somnade, lugnt och stilla. 91,5 år. Men det sista året känns som att vi nästan kan räkna bort. Hon blev rätt personlighetsförändrad på slutet. Jag har knappt sett henne le det sista året - hon som alltid skrattade och spred så mycket glädje kring sig. Känns som att jag redan sörjt henne som person. Nu blir det skalet vi begraver. Ungefär.

I torsdags startade vi nya Drömfiskeförening - kul! Men befarar att det kan bli mer jobb än jag räknat med.... Måste tänka ut något smart sätt att delegera där.
Bussresorna snurrar på. Till förra lördagens Kramforsresa med violinkonsert där Gilles Apap medverkade (magnifikt och magiskt!) hade jag knåpat ihop ett eget melodikryss. Kul, men tidskrävande. Lovar - det blir inget nytt till nästa helgs resa. Hinner inte. Alls. Då bär det av till Norge tre dagar. Och två nya resor är under produktion till hösten.....

Motion? Näe. Det blir som dåligt med det. Desenaste veckorna har jag hunnit ut och joggat några kilometer en kväll/vecka. Är otroligt skönt när jag väl kommer iväg, men det är svårt när allt bara ramlar över en - inklusive den massiva tröttheten. Men , det blir väl bättre? Snart.

Sist men inte minst - inbjudan till mitt kalas i mitten av juli har jag inte ens formulerat ännu. Får väl annonsera om det kniper.

Annars - kosläppet kördes idag. Utan annons och fika. Men det var kul ändå.

1 kommentar:

  1. tänker på er och farmor, jag förstår vad du medar med begravningen. Hoppas alla resor går bra, den till Norge låter ju lite intressant. Ha det bra och tänk lite på dig själv också så hörs vi många kramar från Linda och gudbarnen.

    SvaraRadera