26 juli 2015

Regnar - igen

Ja - vad säger man om den här sommaren? Inte många varmgrader men desto mera regn.

Jag har haft lite extra lediga dagar i juli, men kommer att jobba desto mera i augusti. Några semesterdagar har det blivit, för att det ska stämma i schemat, men inte mera. De lediga dagarna har gått åt till bussjobb och blomstervandringar mest, men i förra veckan la vi en dag på att börja röja här i stökiga huset. Det gick väldans bra - synd bara att jag inte hade fler dagar till sådant där på direkten. för nu har vi kommit av oss igen.

I fredags var jag och grabbarna till Fäviken och kollade lite. Jag tyckte nog det var bättre ifjol. Men blomstervandringen i lördags var helt sagolik - tror aldrig jag sett så mycket blommor på fjället någonsin!! Det vara bara brunkullan som inte blommade, tyvärr.

Förra veckan hittade jag en app som skall kunna hjälpa mig att springa 5 kilometer på max en halvtimma (jag veeeet  - för många är det en evighet, men för mig är det numera verkligen en utmaning och ett stort mål att komma ner i 6 min per kilometer igen efter 18 års uppehåll). Var jättekul och första veckan gick fint att följa programmet. Ända till ikväll - efter en hel dags jobb har jag suttit och sorterat visum till septemberresan. Klar kl 23 och behöver vara på jobbet senast 08 i morgon. Näh - blev ingen springning ikväll inte. Så typiskt. Är det någon som är förvånad? Nee, trodde inte det heller. Är ledig några dagar igen denna vecka - får försöka springa ikapp då. Tro't den som vill.

Tanken var att vi skulle komma iväg några dagar med familjen, men här är mer än 2/3 av höet oslaget ännu, så vi blir hemma. Som vanligt. Kanske kan ta oss en helg sedan i höst i stället. Dessutom blir ju både jag och F hemma när LG åker till Ryssland igen. Bussen är redan mer än full, så det blev ju bara bra. Känns faktiskt skönt - en sådan vecka blir ju ingen semester direkt i alla fall för min del.

Annars räknar jag ner till fredagen. Sting på Yran! Längtar!!! Jag kommer definitivt att vara på plats. Har biljett till lördagen med Ledin bl a också, men det är mest en bonus. Har inte raggat någon att gå med, för även om det visserligen är ännu trevligare med sällskap, så brukar jag tycka att det liksom inte behövs på Yran. Jag gör ju mitt lilla spelschema som jag följer slaviskt - och är helt nöjd med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar