1 januari 2016

Nytt år - igen!!

2015 blev året med rekordfå inlägg i bloggen, fastän det hänt massor. Kanske förklarar en del - ekvationen måste ju gå ihop i slutänden. Jag har en känsla av att tiden går bara fortare och fortare - eller kan det vara jag som blir långsammare och långsammare? Eller blir det hela tiden mer och fler nya fenomen som pockar på vår uppmärksamhet och stjäl lite i kanten av den där tiden som är oss alla lika fördelad?

Jag vet inte. Men tröttare och mindre effektiv känner jag mig i alla fall.

Och hela tiden världssamvetet som tynger mer för varje dag och de små meningsskiljaktigheterna här hemma i familjen som tär så oändligt mycket mer på energin än förr i tiden. Som att summan av allt tålamod jag någonsin blivit tilldelad liksom håller på att sina.

Men det är väl bara att rycka upp sig och GÖRA något åt det hela - för det kommer ju ingen att göra åt mig. En plan, en strategi för vad jag ska lägga min tid på kanske kan vara något?

Annars hade vi en bra nyårsafton och en lat nyårsdag - ungefär som sig bör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar