19 februari 2009

Bebisar, älgar och träningsrekord

Fick besök på jobbet idag av en fd styrelsemedlem och en fd sommarjobbare. Båda kånkandes på sin söta små pojkbebisar. Mysigt! Får ta hem och jobba lite i helgen, för jag hann liksom inte det jag tänkt - men det är det värt!

På väg till träningen passerade vi i Bredbyn tre fina älgar( igen!!), som hade vänligheten att hålla sig ca 5 m på sidan av vägen. Vi stannade, så Felix pratade lite med dem, men då sprang de tillbaka till skogen. Där tycker jag de kan hålla sig - åtminstone när jag är ute och kör.

Annars var det nytt rekord med ungar på träningen i kväll - 29 stycken! Wow! Många duktiga föräldrar satte banor och fixade nersnöade nät - det var bitvis rätt så helsnurrigt och innan alla fått på ett ungefär den information de behövde, kom vi iväg hemåt, sist som vanligt. Ska bli riktigt intressant att se hur vi får till tävlingen på lördag - just nu är det 84 barn anmälda!!! Får nog börja med att beställa mer bullar.... Känns som att det blir två intensiva dygn tills allt är över, och då ska jag däcka i soffan med en bra film, pop corn och lite godis.

1 kommentar:

  1. Älgar är magnifika, det är härligt när man har möjlighet att se dom på nära håll. Men visst, gärna inte på vägen.

    SvaraRadera