17 februari 2009

Tempoväxling?

Skulle kanske inte vara helt fel just nu. Lever genom vissheten att Sportlovet bara är en och en halv vecka bort. Sedan jag sist prioriterade att sätta mig vid datorn har tiden bestått av jobbtimmar som flugit sin kos utan att jag riktigt vet till vad, Felix kompis besök, skidåkning i Almåsa med förhållanden som man annars bara drömmer om, lördagskväll med Melodifestivalbojkott till förmån för mys till hundvalpsfilm, ännu mera skidåkning med några perfekta carvingåk som har gjort sig påminda i låren efteråt, mera jobb, bilinlämning och hämtning på verkstad i Järpen, skytte på Långan för barnen och skidvård för mig.

Ikväll blev Byakampen inställd (vi har -20 igen!) så plötsligt blev där en massa tid över! I morgon har vi bjudit hem familjen H på middag. LG missar dem tyvärr, för han fick busskörning (liksom i helgen, idag och nästa helg - skönt att det rör på sig! Tallinresan är däremot just nu lite mer tveksamt om, hur och när den blir av).

Med andra ord är livet helt klart på topp just nu. Den enda mindre posititva upplevelsen på sistone är väl den närkontakt av obehagligare graden jag upplevde med en älg i fredags morse. Jag lovar att det var inte mycket att skarva på den decimeter som jag hade till godo när bakklöven svischade förbi sidorutan. Stackar'n, han var nog minst lika rädd som jag.

Lite bilder från de dagar som passerat - goda bakelser från Cafét att fira All hjärtnas dag med, en himmel som inte längre är oskyldigt blå utan mer intensivt, förförande, snöbarn och utsikt mot Åreskutan. Det är ju minsann ingen dålig hemmabacke vi har!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar