8 augusti 2009

Små, små detaljer som ändå gör semester

På kvällen efter Zip Line åkningen kom vi hem till en lätt stressad man som har i stort sett all höbärgning kvar att göra. Med farfar på sjukhus erbjöd jag mig att hjälpa till. Har ju nå'n gång sagt att vid traktorkörning, där går gränsen för vad jag gör på denna gård, i detta företag.... Men nu satt jag där, gick sakta men säkert, ivrigt anvisad och tillrättavisad av en 12-åring. 5 buntar tror jag vi fick till. Tror det blir mer av den varan i morgon.

I dag har min guddotter K varit på besök för andra gången den här veckan. Hennes mor kämpar med att städa ur huset som hennes mamma sålt. Erik har kört lilla K i vagnen och idag fick t o m jag ett leende från goseungen. Men då hade jag mutat henne med jordgubbar först....


Som sagt, skördar vi jordgubbar, hela tiden.... Och äter dem - i filen till frukost, i salladen till lunch och som efterrätt på kvällen. Senaste varianten är hemgjord ostkaka med jordgubbsmos och grädde. Smakade allra bäst utomhus med en stor kopp kaffe till!


Med min vanliga tur har solskenet och värmen återvänt lagom till mina lediga dagar, så idag blev det återigen ett dopp i Landösjön. Måste vara rekord för antalet badtillfällen den här sommaren.

Trots att nätterna nu är mörka igen, har vi svårt att komma i säng om kvällarna. LG kör traktor ikväll och jag sitter här med ett gott glas vin och lite bloggande. Redan nu fasar jag för de tidiga skolmorgnarna som närmar sig med stormsteg.

2 kommentarer:

  1. Va roligt att du/ni tyckte om Ziplinen. Helt klart blir det den svarta banan :o) nästa gång.
    Kul att du rumsterar om lite på bloggen. Kraamar Katarina.

    SvaraRadera
  2. Zip Line är klaart "on"!! Ommöbleringen av bloggen är mer ofrivillig - den gamla liksom "ramlade isär". Men så här blev den nästan renare och mer lättläst, tycker jag.

    SvaraRadera