28 augusti 2009

Vi och Sopranos

Det ska gudarna veta, att ibland är min lättjefyllda, roliga bransch inte så lätt att jobba inom i alla fall.

Inte dagar som denna. Läste artikeln i LT och vet ju nästan inte om jag ska skratta eller gråta. Är ju dessutom inte direkt första gången heller, som jag får höra liknande historier.

Hur lätt är det att jobba med turismfrämjande åtgärder (tänker såväl på enskilda entreprenörer som den lokala turistorgnaisationen) i ett område där Fiskevårdsföreningen verkar vara rent fientligt inställd till besökarna?

Jodå, vi har haft träffar när vi pratat värdskap med fiskeuppsyningsmännen och även dessa var med på utbildningen. Men, det verkar inte direkt som om budskapet gick fram? Fastän det var jag som höll i den utbildningen, tänker jag inte ta på mig skulden. Många andra som var med har ju faktiskt både tagit del och förstått.

Sedan kan jag inte låta bli att undra hur man som människa egentligen mår, innerst inne, när man tycker att ett sådant förfaringssätt är helt okej. Att avskaffa Jantelagen, som Katarina uppmanade till häromdagen, känns ju i det här fallet plötsligt väldigt, väldigt avlägset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar