20 september 2009

Helgen som försvann

Tog en semesterdag i fredags för att hinna med allt som behöver göras här hemma innan resan nästa helg (OK - är mycket som kretsar kring den just nu - men jag längtar så!! Samtidigt som jag har panik över att hinna med allt hemma och på jobbet både före och efter...)

Kan väl summera det hela med att det gått sådär.

Började med att jag fick agera taxi när svärfar skulle klippa sig, och där gick den fredagen. Tänkte köpa skor, men tror du jag fann några? Nix. Har nu tvättat, putsat, lagat och polerat de gamla i stället och blev förvånansvärt nöjd med resultatet.

Plockade lite vinbär och hade lunch och fikaservice med inslag av trevligt besök mest hela dagen igår. God middag blev det också med nötstek (köpt, visserligen, eftersom frysen gapar tom på kött just nu) kantarellsås och säsongens sista (?) egna grönsaker.

Fick med mig killarna till skogen för lingonplockning idag, sedan vi monterat ner studsmattan. Några tvättmaskiner, saftkokning, ytterligare matlagning, lite grovrengöring i badrummet - och - vips var helgen förbi.

Får prioritera om lite på jobbet i morgon för saker som jag inte hunnit/orkat/velat i helgen - och städningen av huset? Tja, det lär nog vara kvar även när jag kommer hem från vår tripp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar