11 september 2009

Vaknade till vid 06.00 - skönt, en halvtimma kvar att dra sig i sängen. Men! Jag somnade om, hade visst inte ställt väckarklockan, vaknade igen kl 07.14. Snacka om rivstart! Att barnen både hann kliva upp, klä på sig, äta frukost och vara på plats ute vid vägen när taxin kom 07.40 är en bedrift!!! Jag berömde dem i mängder - de kan verkligen när det behövs.

Själv har jag ledig dag i dag och tänker tillbringa den just så. Har precis surfat runt på årets Mama kanditaternas bloggar och förfasats, fascinerats och inspirerats av dessa kvinnors livsöden och styrka.

Nu ska jag ta och koka mig en kopp kaffe och bege mig ut på en skogspromenad i regnet, kanske plocka lite lingon? Jo, jag vet var de jagar, så det är riskfritt.

I eftermiddag har Eric bjudit in mig att hälsa på i hans klass - det gäller att passa på! Snart nog är man väl bannlyst inom väggarna där. Kvällen avlsutas på en fotbollsplan i Lugnvik för säsongens sista match.

Lugnt, skönt och roligt i en fin kombination. Önskar jag kunde dela med mig av den känslan, till den som behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar