8 september 2009

Moderskeppet har landat

Vilka härliga ungdomar vi fick förmånen att lära känna i Göteborg i helgen. Mysigt och kul har vi haft det! Lyxigt att bo på hotell och äta på restaurang, men det har ju minst sagt gått en hel del pengar. Får kompensera nu ett tag, innan det bär av till Schweiz.

Fredagen ägnade vi åt upptäckter på Universeum och shopping på sta'n. Jag gillar verkligen Göteborg - trevliga,hjälpsamma människor och mysig stad.

Själva tävlingen var väl lite svår att hävda sig i för våra jämtländska atleter. Felix var nästan 1,5 meter efter segraren i längdhoppet och ca 1,5 sekunder efter på 60 meter. Men lika glad för det var han och stolt som bara han kan vara över plaketten och T-shirten som alla fick med sig hem.

Lördagskvällen tillbringades på Liseberg. De är inga stora åkfantaster mina söner. Vi stod i kö i 30 min för att åka Balder, väl framme vägrade de båda två. Flume ride, Kålårado och till slut Lisebergsbanan kunde de däremot tänka sig och att köra "gripklo" i alla former och på alla ställen.

Tågresan hem blev dryg, men lättades upp med hjälp av kortspel med de nyvunna kamraterna. Eric och jag hann bli osams några gånger över hans ogjorda läxa, visade sig dock att han inte klarade av att koncentrera sig med allt ljud runtomkring på tåget - om jag bara hade förstått. I Stockholm fick vi ett trevligt avbrott med lunch på Pizza Huts uteservering, där vi alla njöt av sensommarvärmen.

Väl hemma var jag trött till tusen och egentligen är det först ikväll, som jag trots en annalkande förkylning börjar känna mig som "folk" igen.





2 kommentarer:

  1. Hej på dig!
    Vilken härlig helg ni har haft det.
    Mycket bra kämpat på friidrotten. Roligt att Felix ändå är nöjd med sitt resultat, tänk om alla ändå vore det.
    Resor gör sig inte självt tålamodsmässigt.
    Stor kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Absolut toppenhelg!

    Det är nog läxorna mer än resandet som är påfrestande för tålamodet. Kommer ett inlägg om det, ngn gång när det mognat.

    SvaraRadera