14 mars 2010

Ödestro

Såg Michael Nyqvist på Gomorron Sverige i morse. Han hade en förklaring till varför han inte tror på ödet.
Han kan bara inte tro att förutsättningarna redan från början kan vara så orättvist fördelade.
Det är nog något av de klokaste och finaste jag någonsin hört. Själv vet jag inte riktigt om jag tror på ödet, men har inställningen att mycket som sker i våra liv gör det av en anledning, även om vi inte alltid förstår varför just när det sker.

Jag tror bl a att var och en drabbas vi endast av sådant som vi klarar av att bära. Men, visst finns det undantag och visst finns det händelser som jag aldrig någonsin skulle kunna finna någon mening med.

2 kommentarer:

  1. Ja det må jag verkligen säga, vilka kloka ord!!
    Härliga bilder också :)
    Jag kommenterade på en föreläsares hemsida också, Angelica Frithiof, och hon mailade mig och tackade för de värmande orden.
    Man blir lite halvmallig liksom, att just de där kända personerna har uppmärksammat lilla vi, eller hur ;)

    SvaraRadera
  2. Jomenvisst - at de tar sig tid. men vi är ju rätt fina vi allihopa - eller hur?

    SvaraRadera