2 mars 2010

Mellandag

Kom helt av mig i OS efterdyningar - vad ska jag blogga om nu då?

Kanske lite mer OS? Jodå, för i morgon kväll hyllas de 25 jämtländska (antingen födda här eller nu boende här) OS-deltagarna på Stortorget i Östersund. Jag och killarna (LG kör buss) ska åka in och hurra, titta och svepas med av Vinterfestivalsyran.

Ikväll var sista chansen för oss att åka Byakampen. Jag blev väldigt sen från jobbet och killarna hade påbörjat någon lek med lastbilar ute i största snödrivan, så i stället för Byakamp fixade jag lite med "administrationen" och grabbsen jobbade vidare och har vid det här laget nog minst bildat aktiebolag av entreprenadfirman.

När de små liven väl gått och lagt sig tog jag en tur till tvättstugan och blev helt betagen av den stjärnklara kvällen. Snabbt in, bytte om och på med pannlampan och så tog jag mig en suverän skidtur i månskenet. Visst har jag det bra!

2 kommentarer:

  1. Kul med alla dina inlägg om OS! Hur var det i Östersund häromkvällen då? Jag ville så gärna åka in men det skulle blir ganska drygt att köra eftersom jag skulle upp och jobba tidigt. Här är det bara bra iaf. Fint väder på sportlovet. Hoppas bara att det blir lika bra nästa vecka för då kommer ni, eller hur?
    Ha dé, kram

    SvaraRadera
  2. Jo, jag får väl glatt erkänna att jag är lite nörd.....

    Ja, ja, vi vill ha finväder nästa vecka! Fixar du det? Kommer nog förbi och badar en sväng, nå'n dag oxå.

    SvaraRadera