10 december 2010

Fredag - igen

När jag packade ihop från jobbet hälsade mig en av kollegorna trevlig helg med orden - "En välförtjänt sådan". Vi är lite extra nöjda med något av det vi åstadkommit den här veckan, nämligen.

Men själv kände jag det mest som att jag var i färd med att gå på arbetspass nr två. Med en "att-göra-lista" så lång att jag inte var hemma förrän efter sju och middag 45 minuter senare är det bara att tacka för att barnen nu är så pass stora som de är.

Kvällen har ägnats åt en bordshockeymatch av det galnare slaget. E har utsetts till min coach inför kommande Julkorvsturnering på jobbet. (Märker att jag gillar att återigen ha manliga kollegor, de är lite mer påhittiga får jag väl ändå medge) LG var ju tvungen hjälpa till lite, så att jag till slut fick spö. Hm.

Nu sitter vi utspridda i sofforna, mumsar på ostkrokar och är uppkopplade. Killarna fick sin jultidningspremie igår, så nu går en dator med alla motoriserade You-tube-klipp man kan tänka sig och den andra används till blogguppdateringar. Snacka om löjliga familjen!


Och så har jag fått en utmaning av goa, fantastiska Maidi. 3 saker om mig själv och skicka vidare till 3. Hur svårt kan det vara?? Katarina har redan fått den, så den går till Monica, Stina och Ki i stället. För då, nu och framtiden.

1. Är en obotlig optimist. Fattar absolut inte vad Barbara Ehrenreich pratar om.

2. Jag gråter ofta och mycket när jag ser på film. Tillhör m a o inte målgruppen för actionfilmer, direkt.

3. Är rätt så tävlingsinriktad - i allt - och gillar att vinna. Tyvärr händer det ju inte så ofta.

Men, det där visste vi väl redan?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hörde av Annika att ni inte kommer till nyår, jättetråkigt med din svägerska :(
    Hoppas ni kan få en fin jul ändå och njuta så gott det går.

    Hade inte fattat den här utmaningen eller kedjegrejen, så förlåt att jag inte svarat. Tack i alla fall :)

    Ha det så gott, Kram Stina

    SvaraRadera