14 december 2010

Ljushuvud


Tre månader, ungefär. Inte mer tog det. Tills jag inte hinner allt jag borde på nya jobbet. Tji fick jag för "lite att göra". Inte för att jag ligger vaken och våndas på nätterna, men lite mer färdig hade jag allt velat vara.

Så idag blev jag kvar till tio över fem, fastän planerna såg mycket annorlunda ut i morse. Se'n på affär'n och handla åt två hushåll. Klockan hann bli över sju innan vi kunde sätta oss till bords och smaska pannkakor gjorda på hemägg med sylt av egenplockade bär. Vardagslyx!

En middag som vi åt samtidigt, alla fyra. Vet inte när det hände sist en vardagskväll. Såå mysigt. Och roligt. Inte minst E:s demonstration av den egenhändigt byggda råttfällan lockade till många skratt.

Designerna bakom fällan var föga överraskande den vanliga trojkan med grabbar han lekt med ända sedan dagis. Råttan skulle inte dränkas, som vi trodde, nej då, det skulle byggas lekpark till den. Och en sådan där helt vanlig gammeldags fälla med fjäder var nog minst från - "80-talet"!!

(Hur gammalt är inte det??? Undrar vad underhållningsvärdet vore på en fotovisning från den stenåldern...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar