2 december 2010

Måsten och här mås det

Kylan håller i sig och det är extremt vintervackert. Det är som att åka genom ett konstant julkortslandskap. Men jag kommer inte till skott med fotograferingen. Vet inte vad det sitter i. Likaså jobbtimmarna och städambitionerna idag. Borde varit fler och mer än vad jag åstadkommit.

Den här veckan har bestått av logistikövningar för att få 3/4 av familjen till frissan och lite busstädning. LG kör på skidskyttet. Varje dag. Han gillar japanerna bäst. Tydligen är de extra roliga att ha att göra med, inte minst med anledning av deras panik för parasiten.

Ikväll är det tänkt att vi ska ha premiärträning i backen och till helgen blir det upptaktsläger i Bydalen - måtte kylan ge med sig.

Men framörallt har jag fått brev. Från en som har nog att tänka på och bry sig om för egen del, men som skickat ett pyssla-om-och-må-bra-kit till mig. Jag konstaterar att jag har världens bästa vänner, och undrar vad jag egentligen gjort för att förtjäna det?

Kitet sparar jag till något bra tillfälle, snart framöver. Idag sätter jag i stället upp lite extra sömn och en promenad i vintersolen på må-bra-kontot.

2 kommentarer:

  1. Full rulle verkar det som. Själv har jag legat däckad i 4 dar i maginfluensa.
    I Bydalen, var jag "tvungen" att åka skidor när vi hade friluftsdag med skolan. Det gillade jag inte även om jag älskar fjällen. Pulka kan jag åka på sin höjd.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Här är alltid en del på gång, därför snikar jag ibland åt mig några extra timmars sömn, när man minst anar det....

    Men, skidor är ju Guds gåva till folket!! Har det undgått dig ;)

    SvaraRadera