8 december 2010

Jäktar vidare


Visst var det kallt i Bydalen och visst åkte vi skidor och hade det hur bra som helst i alla fall... På lördagen var det så vackert att det var svårt att tro sina ögon - och jag hade kameran hemma! Tror jag börjar bli lite senil.

Hinner inte ikapp på jobbet. Kanske kan bero på att jag inte jobbar alla mina 32 timmar/vecka just nu. Fuskar lite några dagar till förmån för skolmöten, träningsavslutningar, lic-seminarier och annat intressant och roligt. Men i morogn ska det bli bot och bättring. Ska i samma takt som reaplanets förflyttning över himlen hinna med söners tandläkarbesök, utvecklingssamtal, jobb, middag och förhoppningsvis en sväng till backen.

Och jag ska spela The Ark. Alla skivorna. Och försöka smälta att de i sommar ger den allra sista konserten.

2 kommentarer:

  1. The Arc såg vi på Storsjöyran 1998 eller 1999. Äldsta barnbarnet var då 8 år och hon klängde på en lyktstolpe för att kunna se dem.
    Du har helt rätt, visst är det nåt som är fel. Vi har så otroligt mycket snö här hos oss. Så länge som jag bott här på västkusten har vi aldrig haft såna vintrar som den förra och denna.
    Stolpskottet som kopplade rören fel däruppe mår nog inte så bra nu skulle jag tro.
    Förresten så har du nåt att hämta hos mig.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Om det nu är rören.... Vi tvivlar. Men 5-litersdunken med friskt Offerdalsvatten jag tog med mig till jobbet uppskattades i alla fall!

    SvaraRadera