5 januari 2011

Vill ju va' som du


Vi fortsätter på snabbmatsvarianten - även om den här hemlagade Pizzan tog sin lilla tid att färdigställa. Men jag tror det var den godaste jag gjort - ever! Sicken tur att vi hade lite rester från nyårsaftonen att lägga på.

Vi har halvdag på jobbet idag eftersom det är trettondagsafton. Jag jobbar in dem härhemma eftersom E skulle till tandläkaren och dra en av hörnmjölktänderna som vägrar lossna. Vi passade på att göra sta'n också. Gjorde av med mer än vi tänkt, men vi är så nöjda med presenterna vi hittat till bror, tremänningar och kusinbarnbarn. Dessutom blev det en "jobbväska" till mig och en ny popcornsmaskin till hela familjen. Vi har formligen nött ut den gamla...

Hos tandläkaren var E otroligt modig och cool. Jag var desto mera nervös. Naturligtvis peppade och uppmuntrade jag honom ändå och talade om att -"Så cool skulle jag aldrig ha varit, så du brås i alla fall inte på mamma!"

Han var tyst ett litet tag, funderade nog, och undrade sen:
-"Var morfar så cool?"

Ja du, min lille gubbe, jag har faktiskt ingen aning hur tuff morfar var hos tandläkaren, men något säger mig att han var lika modig som du. Och jag VET att han skulle ha varit väldigt stolt över att du vill vara som han.

2 kommentarer:

  1. Åh, gullungen. Det där hade Morbror Ivar gillat eller han gillar det, för han finns ju där å blickar ner precis som alla andra nära å kära. T om kattrackarn Balder som sitter där på ett moln bakom silvergran här hemma. Vi är fortfarande fem i familjen enligt Molly för Balder finns med oss än på sitt moln. Jätte kram till Er alla

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, Monica, så rätt!

    SvaraRadera