15 april 2013

Monday bloody monday

Det fortsätter. Livet i ett rasande tempo. Men helgen har varit fantastisk. Återkommer till det.

Måndag idag och en buklandning i vardagen av det mer tuffa slaget. Dagen började med ösregn och tandläkarbesök för äldste sonen. Egentligen den enda ljusglimten på hela dagen (förutom att en av fyra kycklingar faktiskt lever - ännu), då han för första gången klarade av att ta röntgenbilder på vanligt vis. Sedan vinka av fina vännerna på flyget och veta att det dröjer ett år till nästa gång. Minst. Samtal från skolan att yngste sonen är sjuk. In på jobbet en sväng och samla ihop allt som behöver göras. Hem. Sonen är verkligen sjuk, sover med huvudvärk och 39 graders feber. Fixa fika, fixa middag. Vid det här laget skiner åter solen från sin klarblå himmel, men det finns ingen tid, ingen ork att nyttja den. Tillbaka till Krokom, nu med lånad bil som sambon inte hunnit köra tillbaka. Till jobbet. Upptäcker att jobbnyckeln ligger i min bil, som står hemma. Ringa caféägaren som bor mycket närmare, köra dit och låna hennes nyckel - styrelsen får vänta ute i solskenet som faktiskt värmer. Sedan strular skrivaren - länge. Inser att jag tänkt fel i ett bokslutsbeslut. Fikar. Årsmötesförberedelserna känns klara.

Får jag åka hem och sova nu?

3 kommentarer:

  1. Åk hem och lägg dig det känns bättre imorgon när du är utvilad ....Jag har haft en sunday blody sunday men det är en annan historia.

    SvaraRadera
  2. Min måndag var inte heller bra. Men idag är en annan dag och jag hoppas att du får en riktig bra dag!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Ni vet inte hur rätt ni har.

    SvaraRadera