20 april 2013

Nya erfarenheter

Utan att det känns som att jag fått särskilt mycket gjort så har det faktiskt hänt en hel del den här veckan. Styrelsemöte, revision och företagsträff på jobbet. Ett framgångsrikt superlyckat tandläkarbesök med äldste sonen och läkarbesök med yngste sonen som låg sjuk hela veckan.

Nu när alla är på benen igen och jag har firat dagen lång med bokläsning, godiskakbak, skatetur med hunden på sjön och att äntligen lyckas byta ut julgardinerna hos svärfar (ja, jag vet, det har varit nära flera gånger förut, men idag räckte det ända fram).

Men det jag kommer att minnas mest från den här veckan är förmodligen mitt livs första (och sista?) storseans. Jag är ju av den åsikten att man ska prova och vara öppen för allt. Sagt och gjort, när goa, glada P på Hälsokosten frågade om jag skulle med tvekade jag aldrig. Men det blev inte alls om jag föreställt mig. Ingen tyst, allvarlig mystik utan en hysterisk skrattfest. Jag vet inte vad de som blev "utvalda" tyckte, men tvivlade jag förut kan jag inte direkt påstå att jag blev övertygad nu. Och att jag inte fick någon kontakt med "mina" andar förvånar mig inte alls - jag tror de vände i dörren när de såg mediumets guldlamékavaj......

Kvällens största behållning blev nu i stället att jag träffade en barndomskompis som jag både suttit barnvakt till och sedan gått i planteringen med. Vi konstaterade att vi inte setts på 30 år, ungefär. Hon är lika fin nu som då, men påminner numera även oerhört mycket om sin fina mamma - så det kan bli!

2 kommentarer:

  1. "Guldlame'kavaj"
    Hahahaha....jag dööör!

    SvaraRadera
  2. Ja du kan ju bara föreställa dig då hur jag kände som satt i publiken :D

    SvaraRadera