30 april 2013

Sköna Maj välkommen

Århundradets snabbaste Valborgsfirande? Troligen.....

Efter en kvarts dividerande om vi skulle tordas tända brasan eller inte i den halva orkan som tilltagit under eftermiddagen, tog den modigaste (minst riskberäknande?) gasolflaskan i handen och tuttade på. Trots att det brann fort och stort kunde elden inte råda bot på iskylan som biter sig fast i märg och ben. En hamburgare och lite prat med folk och hundar senare börjar sonen återigen må illa. Raskt hemåt igen och här sitter vi nu uppkrupna i soffor och fåtöljer med filtar och plädar och ser på Mästarnas mästare. Helt okej, om du frågar mig.

5 kommentarer:

  1. Tack för senast, här fortsätter sömnlösa nätter och lite halv surt. Ingen brasa för oss, vi tyckte de blåste för mycket och barnen ha för trött. Ha de bra å många kramar från Linda

    SvaraRadera
  2. Här blev det också Mästarnas mästare uppkrupen i soffan insvept i en filt. Genomfrusen efter att ha stått och sjungit in våren i svinkall vind.
    Kram och ha en fortsatt fin 1:a maj

    SvaraRadera
  3. Ja och om du frågar mig så får man fira vilken valborj man vill :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag fick fira i min ensamhet:-) Tonåringarna var ute på diverse nöjen och kompismys, men jag och den ena åt i alla fall en smaskig middag ihop innan han stack. Jag gav mig ut på en lång promenad i solnedgång och tilltagande skymning och såg brasan på Riddarholmen från Mariaberget. Lyssnade på poddradio och när jag kom hem knäckte jag ett avsnitt Game of thrones. Inte så pjåkigt!

    SvaraRadera
  5. Krasst mina vänner, så tycker jag ju egentligen att ett avsked till vintern inte är så mycket att fira, egentligen ;)

    SvaraRadera