12 juni 2013

Åsså en liten busstur på det

 

Knappt har vi gjort slutkorr och lämnat in jobbets nya broschyr till tryck, så var det dags för en liten bussresa med familjeföretaget. En endagars med samma gäng som vi nu åker med för tredje året. Den här gången gick resan till Revsundslogen där Kerstin Hylén från Bakgården tog emot, en guidad rundtur och Skärgårdsbuffet med M/S Medvinden i närkontakt med det nya brobygget i Sundsvall och ett besök på Krångede Museum med allre bäste Per Bergvall som guide. Det gick bra den här gången också, förutom en missuppfattning om vilken båttur vi egentligen bokat. Men, den missen tror jag faktiskt att åtminstone herrarna i sällskapet uppskattade. Annars lägger jag två nya besöksmål till favoritlistan - vilka fantastiska ställen och människor det finns överallt, inte minst i vårt län!  

Men helt nöjd är jag inte. Jag kände mig inte tillräckligt förberedd för att kunna genomföra en riktigt bra guidning/reseledning. Nu blev det väl OK, men inte mer. Tiden har inte funnits att läsa in mig i den omfattning jag hade önskat och med en portion sömnbrist ovanpå det........ Nåväl, nu är det gjort. 

När det gäller lördagens deltagande i arbetsgrupp eller ej, så blir det en kompromiss. Jag kommer inte att delta hela tiden och hälften kommer dessutom att räknas som arbetstid. Tack för kloka och omtänksamma kommentarer - jag har gjort precis som ni sa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar