18 juni 2013

Det snurrar på

Här har sommarens alla roliga händelser redan börjat. Festivaldagen blev precis så rolig och intressant som jag förväntat mig. Och hade jag någon gång vaga tankar om att en gång skriva en bok, ja då  inser jag efter söndagen att uppfyllandet av eventuella skrivdrömmar kan vara både längre bort och närmre än man själv tror.

Jag skulle till exempel aldrig kunna vara så strukturerad och disciplinerad som Elin, ha svårt för att jämka mig i ett skrivande tillsammans med någon annan som Eva och aldrig finna tålamodet till att göra den enorma research som Inger gjort. Men de gånger jag skriver och tillåter fantasin att löpa fritt, då behöver jag heller inget av allt det där. Det bara kommer. Berättelserna rinner ner i fingrarna fortare än jag hinner skriva ner dem. Utan ordning, utan att följa någon dramaturgisk kurva. Utan existensberättigande?

Nej, det blir nog till att hålla mig till lite fulbloggande, turistbroschyrstexter och en och annan födelsedagsanpassad ny sångtext till känd melodi. Som vanligt, alltså. Och kanske, kanske att jag kommer mig för och gör klart inlämningsuppgifterna till kursen jag lämnade på grund av tidsbrist i fjol vår. Man vet aldrig.

Men mitt hjärta blev så lätt av söndagens upplevelse, så hunden fick en extra cykeltur och dagens möten och måsten fladdrade bara förbi med ett leende. Jag håller i den känslan en stund till.

2 kommentarer:

  1. Fulbloggande får stå för dig! Jag tycker det är en väldigt "fin" blogg att följa. Basåattduvet.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är go' du!!! Tack!

      Men inte är det särskilt intressanta saker jag bloggar om och inte skriver jag så som jag skulle kunna/vilja om jag gav mig den...... Men som jag varudeklarerat denna blogg - "Det här är min dagbok, min hjälp när minnet sviktar. Varken mer eller mindre."

      Radera