8 februari 2015

Meen va sjutton????


Det regnar - igen!!! Vad i hela friden har det flugit i den här vintern??

Ställde just in ett utbildningsmöte i Gäddede i morgon - var inte särskilt sugen på att tillbringa 6-7 timmar på glashala vägar - och inte utbildaren heller, faktiskt. Känns extra trist efter en vecka som bjudit på -30 grader, regn, snöstorm och en perfekt, fin vinterdag.

Men, man får väl vara tacksam för att de här två helgdagarna var som de var ändå. Ruskigt ansträngande att köra bil till Storåbränna och skotereventet i snödrev och storm. Roligt att vara där, prova finskotrar, träffa folk, äta kolbulle och drömma.... Sonens dröm fastande på bild, min blev en Yamaha Viper, som kostade mer än min bil. Nåväl vi trivdes gott i vilket fall, ävenom det inte blev någon hoppuppvisning. Men det visade sig vara samma killar som på Fäviken i somras, så de kom fram och morsade på F och surrade bort lite tid, när vädret gjorde att de inte kunde köra sin uppvisning. Vilka killar!! Och hur nöjd blev inte F då???

På hemvägen stannade vi i Föllinge och käkade pizza. Lördagslyx. Hemma upptäckte vi två kycklingar som kläckts i fjöset. Såå sööta. Dessvärre hade vi inge värmelampa (ska köpas -pronto!!) så den lyckan blev tyvärr inte särskilt långvarig. En kompis ringde och frågade om jag skulle med på dans - det lokala dansbandet Mickeys firade 25-år. (Jag hade sedan tidigare avböjt middagsfesten - insåg att tiden skulle bli alltför knapp i kombination med skotereventet.) Men jag bangade. Totalt. Tog min tillflykt till bastun i stället när sonen och granntjejen drog igång värsta potatischipsfabriken med fritösen.....

Idag träffades resterna av den alpina klubben i Åkersjöns backe, som bjöd på fantastiskt före - både pistat och opistat. De nya "feta" skidorna ger verkligen åkningen en ny dimension! Därför är det ändå tristare att det regnar nu igen. Isiga vägar och gröna gräsmattor tycker jag vi haft nog av den här vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar