28 maj 2016

Bäva månde....

Bussresa i morgon och här sitter jag in i det sista med påstigningslista och knåp och pyssel och lite guideinspiration. Paddan får hänga med som hjälp till lite faktafyllda inlägg längs vägen. Kanske nå'n diktbok med dikter på Ångermanländska? Jo, det blev ju rätt uppskattat ifjol. Så vi kör en repris på det. Sedan är det bara att hoppas på att maten är god och konserten bra, så spelar det inte så stor roll vad jag babblar om längs vägen....

Men alla dessa påhitt kommer som lite olägligt, när allt just nu ska vändas ut och in på jobbet, renskrivas och sorteras och bli avgörande för en snar framtid. Samtidigt som säsongen drar igång och det börjar bli lite tryck (guuud så jag skulle sakna det!!) Förändring är bra och positivt, men ibland hänger inte hjärtat med i det hjärnan förstår.

Och mitt i alltihopa - vad vill jag?? Jag vet int', men jag känner av när det blir för mycket av det mesta och för lite av sova. Där är vi nu. Igen, ska jag väl säga...

Som en god motvikt lyckades vi i stället på fem minuter mobilisera tjejgänget till träff i Falun i oktober - inklusive Eva Dahlgren konsert. Så snabba till beslut och handling har vi nog aldrig varit förut! Gott så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar