29 maj 2016

Dagens konsertresa

Det gick bra! Över förväntan faktiskt. Maten på det nya stället var mer än väl godkänd. Guidningen i Ytterlännes Gamla Kyrka var både annorlunda och professionell - på ett jättebra sätt. Konserten var suverän. Servicen och maten på Hallstaberget top of the line och resenärerna de allra bästa. Vilken dag!!

Under konserten hann jag både gråta och skratta - denna konstellation av musiker och musik kryper in överallt i en. Kan bara instämma i Sundsvalls Tidnings recension. Efter konserten fick vi en extra vals spelad bara för oss av konsertmästaren, som är son till två av våra resenärer, medan vi serverade cider och rysk champagne med anledning av att en annan resenär fyllde 70 år just idag.

Men roligast av allt var nog middagen. Vi satt bredvid ett brudfölje, som när jag tittade lite närmare på brudgummens far, konstaterade att han var väldigt lik en gammal bekant. Checkade med syster, och ja -  det var svågerns bäste polare - som jag inte sett sedan syrrans bröllop. Det är fler än jag som har blivit äldre på de 20 åren, om vi säger så, hi hi ...

När vi nästan var klara kom ett svensexegäng och satte sig vid bordet bredvid. Ett väldigt lugnt sådant. De två "ålderdamerna" vi hade med oss charmade gänget totalt och det blev fotografering och hur gulligt som helst - och den ena damen blev så "till sig" att hon glömde sin handväska. Men det ordnade sig också. Dessvärre hade jag fullt i minnet på min mobil, men hann byta visitkort med en av grabbarna för att få mig tillsänt en bild senare. Jo, jo!! Vem trodde att man skulle behöva gå in och "rädda" ett svensexegäng från två åttioåriga damer??? Jag säger bara - tanter är inte längre vad de var när jag var barn. De är ta mig sjutton de coolaste som finns nuförtiden. Stolt att vara en? - Jajemen!!

Passerade ett knökfullt Näset på vägen hem - såg roligt ut, men det får bli en annan gång. Behövde verkligen komma hem och smälta dagens alla intryck. Somnar lycklig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar