16 maj 2016

Säsogens sista?


Jo, det blev nog säsongens sista skidtur idag. Har ju inte als hunnit åka så mycket skidor som jag önskat den här vintern. Vare sig längd eller utför. I gengäld har jag verkligen lyckats hålla ut säsongen. Längre än någonsin, tror jag. Så faktiskt, nu känns det ganska OK att ställa undan skidorna.

Idag fick jag sällskap av en kompis från grannbyn, hennes vuxna dotter och deras tre hundar. Herman fick förstås också följa med. Bitvis var det ett virrvarr av hundar, selar, skidor och stavar, men oftast gick det bra. Vi gjorde vårt bästa för att tala om för Herman att han är kastrerad och att de andra hundarna också är hanhundar, men i glädjen över att träffa kompisar vägrade han lyssna på det örat.

Lite sol på näsorna fick vi också - och viktigast av allt - gott fika! Tack för ett bra avslut på skidsäsongen 2015/16! Jag längtar redan till nästa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar