29 maj 2016

Lyxmamma idag

Plötsligt händer det!!

Mors dag - och jag fick kaffe på säng!! (Som är det enda jag önskat mig i de 19 år jag själv varit ett objekt för morsdagsfirning) Te har hänt någon gång tidigare, då yngste sonen var mer morgonpigg (han tyckte det var för krångligt att koka kaffe). Nu är ju båda sönerna i tonårssovahurlängesomhelst-perioden, så döm om min förvåning och häpnad när då sambon träder in, släntrar ner, kokar kaffe och brer ett gäng ostmackor och kommer upp med!

Finaste presenten - ever!! Satt där i sängen, fikade, läste bok och klev så småningom upp, nöjd och glad och redo att ta itu med det som "måste" göras idag. Kaffekokaren själv somnade om, och vem vet när han vaknar igen? Men det gör inget efter det "hjältedådet" - kommer leva länge på detta jag!

Annars är det kor som ska ut (hoppas vi får till det idag!) gravar som ska planteras och lite annat småfix idag. Dammsugaren har redan fått bekänna färg, badrummet fått sig en omgång och lite efterarbete på bussresan avklarat. Hoppas få en liten stund för kajakpremiär till kvällen. Får väl se om det hinns med.

Trevlig morsdag på er alla mammor!
Barn och pappor med för den delen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar