2 september 2008

Denna dagen intet liv

Efter promenaden i går kväll mådde jag tjyvtjockt och kräktes. Kröp till kojs, skakade som ett asplöv, fastän LG påstod att jag var het som en kamin. Sov. Klev upp och trodde nog att jag skulle kunna åka på jobbet, men efter halva morgonproceduren fick jag lov att väcka LG och be om hjälp - då var det dags igen... Har sedan legat precis hela dagen och mest sovit. Hade kontakt med styrelsen per telefon från sängen under mötet, men annars har jag varit pigg som en död sill ungefär. Lyckades dock med LGs hjälp laga och peta i mig lite mat ikväll, så målet är att vara på plats i morgon igen. Jenny erbjöd sig att byta mot min lediga fredag, men jag har ju lovat hämta Eric på lägerskolan och fixa fika till nå't besök LG har , så om det bara går jobbar jag hellre i morgon. Hoppas nu bara att inte barnen blir sjuka också - är ju någon regel nu om att de ska vara hemma i 48 timmar sedan de haft magsjuka. Men jag är ju inte helt säker på att det verkligen är magsjuka, är mer inne på att detta är upptakten på en tjurig förkylning, brukar ju kunna börja så för mig.

Nåja, är det inget värre, så är det ju ingen fara! Och på jobbet klarar de sig lika bra utan mig, även vid styrelsemöte. Skönt att veta!

Dagliga läggningsbråket gick ovanligt smärtfritt idag. Tror t o m Felix förstår att mamma inte är att leka med när hon är sjuk. Fick papperen från Dagbarnvården - de tar blodproven till kromosomtesten när han är sövd - skönt! Sedan har grabben fått en ny klasskompis, en liten ljus, kramig tjej som vill sitta bredvid honom i taxin och pussas hela tiden. Lite kul tycker han att det är, men är glad när kompisar och chaufförer hjälper till att sätta stopp, när det blir för mycket.

Har bönat och bett Eric om att åtminstone läsa en sida i sin bok innan han somnar. Han är ju inte lika trött på morgonen, så det vore ju bra om han orkar träna lite på läsningen. Men det är avårt att motivera honom. Det skulle väl ha varit om legobeskrivningar fanns med text i stället för bilder, som det hade fungerat i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar