10 april 2009

Glad Påsk!

Kom från jobbet halv åtta igår kväll, men då var det mesta klart, så nu behöver jag bara jobba lite hemma. Passade på att ta svängen förbi Blåkulla på hemvägen också, så det blev avklarat.

Idag snodde jag ihop en smörgåstårta, sedan hjälptes vi åt att ta ner julgardinerna och hängde upp något i grönt i stället, ställde fram några tuppar och tog in ris - voila! - nu har vi också påsk.

Killarna har haft kompis, varvat cykelåkning med TV-spel och någon konstig utelek där man blev jätteblöt. När vi bjudit farfars på fika ville de inte följa med till skogen, så i stället för skidturen jag planerat, fixade jag först med lite tvätt och sedan tog jag och LG skotrarna själva och drog ett race. Körde fast liite, träffade hela byn och några till uppe i grusgropen, fortsatte till Ängesbuan, men där var så mycket vatten på ett ställe att jag fegade ur och vi vände.

Till middag åt vi Ostfondue(barnen fick spaghetti - undrar om det är den lilla "touchen" av kirsch de inte gillar?), så nu ska jag krypa till kojs nöjdare än på länge. För i morgon har vi blivit lovade sol och alla grannarna skulle vara uppe i skogen igen, förhoppningsvis får vi med oss grabbsen under de premisserna.

1 kommentar:

  1. Glad Påsk! Låter underbart med skoteråkning och skidåkning... själv jobbar jag, men idag (påskafton) fick jag åka hem tidigare för jag har fått ett migränanfall.... ligger inne och sover och solen skiner så skönt ute.. hemskt!! =(
    Ha de bra, kram

    SvaraRadera