27 april 2009

Resumé; speedad helg och förkylningar!

Lördag:
Klev upp först av alla, röjde som en tok, men blev inte klar. Åkte och handlade och när vi kom hem var "främmat" redan på plats. Hade en mysig dag med dem och goda lunchmackor. Solen sken - ute! Gjorde en supergod Rödingpaj, L kom, käkade allihopa, såg Rallybrudar och åt annu mera - onyttigheter denna gången. Sedan gick barnen och sov hos farmor, L åkte hem och jag började baka tårtor och stryka folkdräkt. La mig vid 02.30 ca.

Söndag:
Klev upp tidigt igen, garnerade klart tårtorna med hjälp av Eric. Duschade, klädde på mig dräkten och konstaterade att antingen får jag sy om kjolen, eller sluta äta ostkrokar på lördagskvällarna. Hm, svårt val...

Iväg på lilla K:s dop - så fint, trevligt och mysigt! God mat också. Träffade gamla gymnasiekompisen H, som var kantor - kul! Killarna hade superkul med K:s kusiner och kan tänka sig åka på dop igen. Kom hem kl 18.00. Däckad.

Idag:
Vaknade med ont i halsen, Felix oväckbar. Konstaterade att han måste få stanna hemma, var definitivt sjuk - sov till 17.00!. Skjutsade Eric till skolan med glömda saker från bussen. Pratade med Felix lärare och supergulliga klasskamrater. Försenad till föredraget jag skulle hålla på Nyheden, sedan funkade inte USB minnet p g a för ny programvaruversion. Fullt ös hela dagen på jobbet. Inflytttarträff och styrelsemöte i Alpina klubben. Hemma nu - snorig, ont i halsen och önskar att jag kunde fått magsjuka i stället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar