14 juni 2009

Regn, regn, regn....

Det har regnat mer eller mindre konstant sedan i torsdags; plockade avslutningsblommor i blötaste skogen någonsin, tror jag. Lyckades dock vara uppehåll när barnen skulle ta adjö av klasskompisaroch fröknar utanför kyrkan, men plötsligt började det och alla rusade på given signal till sina bilar. Killarna fick följa med på jobbet och var jätteduktiga och hjälpte till med en massa. Bjöd dem på lunch och glass dagen till ära.

Lördag åkte Eric till kompis. Jag och Felix gjorde ett blixtbesök på Långandagen och fick hålla i ett flugspö - alldeles för komplicerat för min smak. Tog en sväng till Kallforsen och checkade vattennivån, grämde mig över att kameran var hemma. Sedan planterad vi det nyinköpta äppelträdet. Risken är väl att det flyter bort helt och hållet.

Idag har vi haft 3 grabbar på besök. De lekte ute tills de var dyngsura. Sedan fick jag kapitulera och TV-spelet blev tillgängligt. Själv har jag plockat, diskat, dammsugit och lagat mat. Tvätta är ingen vits - går bara att hänga en maskin åt gången inomhus - och regnet öser förtfarande ner.

Sådant här väder gör mig alldeles seg och oföretagsam. Blir mycket kaffe och fika - svängde ihop en limpa i långpannan och den är nästan slut redan! Har inte jobbat något i helgen heller, så det lär jag få tillbaka i morgon. Blir fritis för grabbarna och nu har Eric lagt sig i ett lektält i vårt sovrum, för att markera att det faktiskt ändå är sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar