30 juni 2009

Semestertips och klen nattsömn

Det blev ingen promenad i går kväll. När jag kollade mailen hade Fritidsresors Nyhetsbrev kommit och de söker just nu vattenrutschkanetestare!

Klart jag måste söka, klart datorn och bilderna i USB minnet trilskades, så klockan var över midnatt innan jag var klar. Risken (chansen?) att just vi skulle bli utvalda är förståss minimal, för att inte säga obefintlig. Tvivlar starkt på att Fritidsresor vill ha en medelålders, smågalen morsa med skrivklåda och inbyggda flythjälpmedel som annonspelare, oavsett hur charmiga sönerna kan vara. Men jag måste ju bara söka!! Prova själv, vet ja!

Kröp så småningom till kojs och väntade på att LG skulle komma hem.

Somnade.
Vaknade.
Somnade om.
Vaknade igen.
Slumrade in en gång till.

Inte sjutton kom han hem.
Halv åtta vaknade jag "på riktigt" och letade reda på telefonen.

Då hade jag redan spelat filmen med en manglad LG i sorteringsverket, mosad LG under traktorskopan ( hur nu det skulle gå till? ) och kraschad LG mot ett träd när han somnat i bilen på vägen hem, ett antal gånger för mitt inre.

Naturligtvis mådde han bra, hade bara fortsatt köra på för det var svalt och skönt på natten.
Naturligtvis blev jag arg; - "För att han förstört nattsömnen för byborna där han var", - "För att han inte ringt", - "För att han inte hade något att äta med sig".

Eller, egentligen;
För att jag blev så lättad att min inre film bara var ett skräckscenario.
För att jag ser mönstret upprepa sig - jag är precis som mamma!

Nu sover han i soffan.
Har gjort så sedan jag kom hem, så nu kan jag också lugnt och tryggt gå och lägga mig.

1 kommentar:

  1. Men det är juh helt sanslöst så lika vi är. Konstigt det där. Karlar fattar aldrig att man blir orolig men skulle en annan vara fem minuter sen så går stora skallgångskedjan igång. Ja se dessa karlar :)

    SvaraRadera