18 juli 2011

Fördomsfull - Moi???

Jag som tycker att jag är hyfsat fördomsfri...

Men när jag lyssnade på Carl Bildts Sommarprogram kom jag på mig själv att ifrågasätta om han verkligen valt musiken själv? Lady Gaga, Coldplay och The Killers. Jag menar bara. Vem skulle trott att det är musik som ingår i hans repertoar av favoriter? Eller var det bara ett smart värva-väljare-trick? Som sagt, jag har ju inga fördomar jag inte.

Nåväl, även om Carl Bildt inte tillhör mina favoriter, precis, så var hans sommarprogram både intressant och upplysande. Bäst tyckte jag om berättelsen om den innuitiska utrikesministers svar på frågan om de jagade säl och val.

- "Javisst, men vi skulle aldrig komma på tanken att döda kor, grisar eller söta kycklingar."

Det ger som lite perspektiv på ett och annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar