11 juli 2011

Sommarsemester

När alla andra har semester mitt i sommaren och det är aktiviteteter, caféer, loppis och sommarteater och alltihop på en gång. Då. Då brukar jag jobba. Men i år är det annorlunda.

Så med nymodighetens behag och ledighet när allt händer, cyklade jag igår och var på sommarrevy med grabbarna ikväll. Det var en sådan där revy där alla är amatörer och man känner såväl manusförfattare, skådespelare som musiker. Och visst är de riktigt, riktigt duktiga, och visst skrattade jag, och vädret var fint och fikat gott. Men. Måste så mycket gå ut på "underbältetskämt" och att "fruntimmer jagar karlar" och "gammstrekan behöver sällskap i sovrummet"? Många av numren hade, i mitt tycke, vunnit ofantligt på att kortas ner och befriats från det plumpa. Less is more, liksom...

Hur som helst. Eftersom vi ändå inte kan åka bort någon längre stans har jag dessutom bokat in ett besök vid Döda Fallet med ett gäng andra Offerdalstanter för att se "En Midsommarnattsdröm" och planerar några cafébesök och förhoppningsvis en bydans till (har ju köpt skor nu!). Samtidigt har jordgubbarna redan börjat mogna i det totalt igenväxta landet, delar av hus (och båthus!) behöver målas, trädgårdslandet pysslas om - och visst ja - kanske är hjortronen på gång snart med?

Det blir ju nästan stressigt det här.
Men kul är det med sommarsemester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar