26 december 2011

En annan dag

Stormen har bedarrat. Skadorna, för vår del, är överkomliga. Kokar kaffe på vedspisen (attans vad det rök in först, var alldeles för länge sedan sist, alltså) och packar matsäck till dagens skotta-tak-utflykt till buan.

Livet är bra, även utan skidåkning. Någon dag till i alla fall.

Uppdaterar någon timma senare: 
Mannen i huset vaknar, telefonen ringer och nu fixar vi för hans busskörning till Gävle i stället (komplettering för inställda tåg). Barnen hastar glada iväg till pulkabacken i sällskap av byns alla andra barn. Själv stryker jag skjorta och får nog skura bussgolv. Snart. Se'n blir det nog i alla fall en skidtur i isiga spår. Lämpligt för lättsam skate, kanske?
Detta är essensen av att vara sambo med Hr Entreprenör själv. 
Jag har anpassat mig, men lär mig nog aldrig.


Uppdaterar igen, lååångt senare:
Hur många gånger kan man ändra planerna för en dag? Jag vet inte, men spark- & skotertur samt oväntat besök till middagen uppväger det mesta . Och nu- bastu!

2 kommentarer:

  1. Haha här blev det visst bokföring just som min hjärna ställt in sig på annat och det var min "hr entreprenör " som kom med denna eminenta idé.
    Blir bara glad när jag känner igen mig i dina inlägg.
    Jag är ju inte ensam kan jag konstatera....
    Och så blir man "anklagad" för att vara oflexibel...=)

    SvaraRadera
  2. Oflexibel!!! Eller hur????? :)

    SvaraRadera