11 december 2011

Julstämning på ingång

 
  

 
 
 
   
    
Vet ni - att så mycket bättre kan en helg ta mig sjutton inte bli!! Skidåkning, klubbkompisar, snö, sol, snö igen, julbord - även om allt inte var det godaste jag ätit, åt jag ju naturligtvis mer än nödvändigt, många goda skratt, lite seriös planering, lite tränarkurs, nya nybörjare och jag är galet nöjd med att vara igång igen. Trots att jag gärna kunde tänkt mig fler åk hade vi sinnesnärvaro nog att ge oss i tid och styra kosan hemåt genom julkortsfonden, tror ändå att jag kommer känna av det i benen i morgon.

Väl hemma möttes vi av ett sagolikt månsken. Efter middagen väntade lite utejobb och de sedvanliga söndagssysslorna. Som en perfekt avlutning på en perfekt helg tände vi upp i bastun - så skönt efter två skiddagar! Och nu sitter jag och sambon i var sin soffa med en liten mugg glögg. Jo, det blir nog jul i år med! Det är nästan så att jag känner mig inspirerad att städa lite nästa helg. Kanske.

Så just nu gör det faktiskt ingenting alls att vi nyss fick ett mail där det står att det inte blir någon premiär i Ramundberget i morgon heller. Men det är absolut en kul tävling, även om vi inte vann.

8 kommentarer:

  1. Det där såg ju inte fel ut...ingen av bilderna.
    Vad häftig den översta svart/vita blev.
    Du är duktig på att fota.

    SvaraRadera
  2. Hej, jag är ny läsare och älskar dina inlägg från mitt gamla Jämtland. Fast mor och far bor söder om Östersund, rätt ska va' rätt:-) Vemdalen är ju lovely. Men Bydalen rockar!

    SvaraRadera
  3. Så härligt du har haft det.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Oj, ser det verkligen ut så uppe hos er nu? Gillar den svartvita bilden. Blir inte riktigt klok på sista bilden. Är det en bastu, det där?
    Okej då, jag får väl ge mig. Det är vackert med snö!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, TACK snälla för stämningsfulla bilder!!!!

    Ha en fin Lucia!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det härligt med SNÖÖÖ!!! Allt kom på en gång. Och sista bilden är en bastu, Myran. Som jag inhandlade på Maskinexpo i våras - bra investering! Måste erkänna, Kreativa, att den svartvita bilden är liiite fusk. Har dragit upp kontrast och lättat upp skuggor samnt gjort den svartvit i "Picnik". Sist men inte minst - välkommen Cruella! Jag är så tacksam över att få bo i ditt gamla Jämtland!

    SvaraRadera