7 december 2011

Snö- och skidpirr

Vet ni - i natt kom den! Snön alltså! Det var nästan så där som det är på reklamen, när han sopar av fel bil.  Och grannen har kört upp längdspåren, måste nog ut och reka i morgon. Men på höjderna verkar inversionen, så Bydalen har inte tillräckligt med snö för oss att köra läger på till helgen. Min rådige tränarkamrat gjorde ett "lappkast", och se han lyckades både hitta husrum och nya sponsorer, så nu blir det Vemdalen till helgen i stället. Spännade!

Och än mer spännade.... Tidigt i höstas när jag redan börjat längta snö, var jag med i en tävling som Ramis hade på Facebook. Jag som aldrig brukar tävla, köpa lotter eller så. Men det här kunde jag inte låta bli. Man skulle gissa när första åket blir möjligt i Ramundberget. Jag mindes bara att jag gissat på ett datum i november (miss!) och ett i december. Och idag kom ett mail:

Det är nära nu, du har gissat på den 12/12 och vi behöver bara lite mer snö för att kunna öppna!

"Tyvärr" ser det ut som att det kommer massor redan på fredag, så min gissning nu när tävlingen är stängd,är att den som gissat lördag, eller möjligen söndag kommer att vinna. Men det kittlar i hela kroppen, bara av tanken att vi kan vara så nära - att åka helikopter, äta god mat och få vara först ut i premiärpreppad backe för säsongens allra, allra första åk på natursnö.

3 kommentarer:

  1. Jösses vad spännande. Jag håller alla tummarna för att du ska vinna..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att du vinner.

    SvaraRadera
  3. Tack för tumhållandet!! Som jobbarkompisarna sa - "Hoppas att vi inte ser dig här på måndag!"

    SvaraRadera