28 december 2011

Snön är här, nu väntar vi bara på kylan



Det snöar och snöar och rätt som det snöar så snöar det lite till....

Vi fick med oss 7 barn och en extra vuxen till Buan idag. Takskottning stod på schemat. Tyvärr kom vi, vår vana trogen, iväg alldeles för sent för att jag skulle kunna ta några fina bilder, men mysigt och kul var det i alla fall. Hann med lite fika också och hunden klättrade längst upp på nocken till ostkällaren och satt där och spanade. Tokroligt såg det ut.

Och så har jag bakat - hann ju inte före jul... Men biskvierna är bara halvvägs klara. Och i morgon måste jag jobba (läs städa skrivbord) och proviantera en sväng. För på fredag kommer familjen H på efterlängtat besök.

5 kommentarer:

  1. Så underbart! Jag tror inte jag firar just julafton i Stockholm någon mer gång, även om det var mysigt...

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilken härlig jul du måste haft med all den härliga snön..
    Allt ser så underbart härligt ut.
    Önskar dig nu också ett härligt avslut på året..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. Tänker ganska ofta på vår skoterhelg som bl a gick till buan. Den helgen gav mig mycket energi. Tack för det Anneli och K.
    /Sjôntorparn

    SvaraRadera
  5. Nämen, det är väl bara att hålla med :)!

    SvaraRadera