18 mars 2012

Ännu en solig dag




Först lämnade vi tillbaka den lånade 3-åringen. ( Puh, vad man har lagt av sig. Lika roligt som det är att låna sådana där små trollungar, lika befriande är det att konstatera att ens egna faktiskt är rätt stora nu.)  Sedan åkte vi till Östersund och Gustafsbergsbacken där vi tillbringade närmare 5 timmar med syster och hennes familj för att beskåda lillkusinens 35 sekunder långa andraåk i sin slalompremiär i LVC Finalssammanhang. När bönderna kommer till sta'n blir det äntligen lite seriös "hejaning" med äkta koskällor. De låter. Och luktar. Men vad gör man inte för autenciteten. Hur som helst åkte tjejen jättebra, och ännu bättre gick det i gårdagens storslalom - gissa om hon har en superstolt moster!

Och i detta ögonblick inser jag samtidigt vilken ynnest det är att få umgås med syster och hennes gäng en hel dag. Att vi alla är friska, att vi kan, att vi får må bra, får vara glada, ute i solen och planera för framtiden. "Seize the day!"

7 kommentarer:

  1. Måste vara underbart. Idag gläds jag med André Myhrer!

    SvaraRadera
  2. Låter underbart... faster är jag fortfarande men att umgås med min bror är omöjligt . Du gör rätt i att njuta av den stunden.
    Det låter som om det är bra fart borta hos er just nu =)
    Mycket trevliga bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig, att det är skönt när dom blivit stor. Jag hoppas att hon inte ställde till med mycke besvär. Det märktes med en gång när hon kom hem i allafall, det är bra mycke lugnare med lill killen om jag säger så.// Linda

    SvaraRadera
  4. :O) Härligt! Viss är det underbart att kunna glädjas över sådant som många bara tar förgivet. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  5. Kanon rolig helg och bonusen var ju att träffa er! Alltid lika roligt alldeles för sällan....Vilka härliga kort, måste be om några, min kameras fotograf är inte alls iklass med din! Kram och tack för i helgen än en gång!

    SvaraRadera
  6. Ojoj, vad det ser härligt ut. Jag kan riktigt känna den klara luften som är där uppe..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Jo - full fart på alla plan var det förra veckan - men fint på alla vis.

    SvaraRadera