12 mars 2012

Caligola


Nå'n fler än jag som såg en skymt av dessa på Nyhetsmorgon i söndags? Jag har ju alltid varit lite svag för Mando Diao så, men det här... Sedan att det är ett större projekt än ett gäng artister som bildar symbios, att de gör en grej av det är något  slags hemligt sällskap som uppstått i Italien, att det krävs initieringsritualer för att komma åt hemsidor, ja, det lämnar jag därhän. Kanske kul,  kanske ett rent marknadsföringstrick. Och videon är nog i magstarkaste laget för den som är försiktig som jag.  - Men musiken! Jag föll som en fura!!!!

Så här svänger jag loss och värmer upp inför premiären på gympan 2012 för min del. Jo, tyvärr - det är sant! Fattar inte hur det gick till, men varendaste måndag sedan årsskiftet har det varit något som tvunget måste gå före. Gissa om jag kommer att bli trött...

5 kommentarer:

  1. Caligula var en mycket elak Romersk kejsare. Jag kände inte till detta band som är nog kallad efter honom? men helt ok musik i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Hej Anneli!
    Men, är du en så´n som vill ha snö jättelänge och kanske t o m mycket.
    Vet du, jag såg en nässelfjäril också. Gissa om jag blev lycklig!
    Kram på dej och ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Kanske är det kopplingen till Caligula själv som förklarar de groteska och våldsamma videorna? Hade inte tänkt på det själv... men det är ju fullt möjligt. Men som sagt - jag gillar't, musiken alltså!

    SvaraRadera
  4. Kanonbra! Den har jag helt missat. tack för tipset.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har också tänkt på samma koppling.
    Kram

    SvaraRadera