24 mars 2012

Konsten att slöa


Den kan jag verkligen när det behövs. Och så kändes det idag. Har flyttat mig från sängen till soffan, till matbordet, till soffan och nu till sängen igen. Däremellan har jag proppat i mig te, Kan Jang, Esberitox och ännu mera te. Känns som att jag kurerat mig tillräckligt för att orka göra något i morgon igen. Mat har jag däremot inte haft lust att laga, lika lite som det smakat, så till middag fick det bli en gammal 80-talsklassiker: Currykyckling med banan och en hoper tillbehör i små skålar. Fick toppbetyg av barnen (insåg att de har nog aldrig provat förut...) men mannen rynkade på näsan.

Mannen förresten, han har varit på IKEA idag och köpt en ny bäddmadrass. Igen. Jag var ju supernöjd med de två 90centimeters vi inhandlade på novemberlovet. Skönt med egen, liksom, när sängkamraten har en förmåga att snurra runt i 120 nätterna igenom. Men si, det tyckte inte han - det drar mellan madrasserna så att han får ont i ryggen, påstår han. Hm. Jag känner någon som är väldigt frusen och brukar ha en förkärlek till att krypa in under mitt täcke (också), vilket inte gått så bra med två separata madrasser. Jag undrar jag, om inte något med lite mer innehåll åt det hållet i förklaringen hade landat något närmare sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar