10 februari 2013

Lagomt lat

Ingen regelrätt städning (bara en nödåtgärd med dammsugaren), ingen skidåkning, inte ens en hundpromenad i det vackra och inte alltför kalla vädret. Men en massa sömn, lyxig långfrukost med nypressade apelsiner och bok, extra fint mockat i fjöset, killarnas kompisar på övernattning och skoteråkning, lugn och lång påhälsning hos svärmor, middag på bordet och söndagens dito förberedd. Rätt OK för en lördag i lättjans tecken.

Lagom till "Mello"däckade sedan hela familjen återigen i soffan. Min favoritkommentator via FB hade annat för sig, så största behållningen av det hela gick om intet. Men lite förnärmad blev jag allt när den (mig veterligt) andra sången i historien som handlar om "Anneli" även den innehåller en uppmaning om att "vakna". Extra hårt en dag som denna, när man lätt kan gissa sig till vem som blev vinnaren i dagens inofficiella familjemästerskap i att sova längst och göra minst.....

Idag försöker jag ta igen allt jag försummade igår. Sambon kör buss, barnen med idag andra kompisar är ute, här diskas, fejas och jag tror vi hinner med en skidtur också, hunden och jag.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina bilder du har med! Som vanligt, du har blivit en "hejare" på att hitta fina motiv.

    Njut av att lata dig ibland och skippa det dåliga samvetet, det finns fler som kan hålla i dammsugaren...
    mrs H

    SvaraRadera
  2. Om det vore så väl ;) Inte ens jag tar ju i den.....
    När får vi beskåda dina bilder då???

    SvaraRadera