1 februari 2013

Nästan som på rosa moln


En intensiv och effektiv arbetsvecka lider mot helg. Har färdigställt fyra olika projekt- ansökningar. Och så hann jag förbereda en hel del till en femte också. Den känns klockren.
Går hälften av dem alla igenom blir våren ännu mer arbetsfylld än i vanliga fall. Men kul kan det bli. Och bra. Håll en tumme!

På gårdagens träning fick jag förmånen att lotsa en särskild favoritkille utför barnbacken i sina allra första egna svängar - det är sådana erfarenheter som gör all ideell tid värd varenda sekund. Tack E och E:s föräldrar för förtroendet! Jag riktigt längtar till nästa gång vi får åka tillsammans.

Till sist, ikväll har vi varit till svärfar på sjukhuset igen. Han blir kvar över helgen också. Lugnast så, för vi har planerat in storsonens första egna skotertur och nätsättning i backen.

Det vill som gärna bli bra ändå - det här livet.
Som så ofta springer förbi medan vi är upptagna med annat.

2 kommentarer:

  1. Vilken bild! Jag blir alldeles stum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där har det sett ut en kort stund varje morgon i en hel vecka nu - en dag lyckades jag faktiskt fånga det på bild :)

      Radera