6 juli 2013

Fridagar



Jag har varit ledig i tre hela dagar. En gick åt till diverse nödvändigheter. Bland annat klippning av tre fjärdedelar av familjen. Det blev "gamla" frissan igen fastän jag nästan hade bestämt mig för att helt konvertera till den nya. Men nu blev det helt OK och dessutom är hon ju så himla mysig.

Den andra regnade det precis hela dagen. Sambon tog semester ( läs - la sig att sova i soffan) så jag passade på att baka. Två kaksorter och en Rabarberblondie till efterrätt blev det. Sedan grillade vi i regnet för vi hade bjudit hit en granne och hans dotter på middag som tack för att de såg efter hunden i vintras när vi var på semester.

Idag var det Offerdal runt. Jag velade länge om jag skulle cykla hela varvet eller bara en del. Sent igår bestämde jag mig för att ändå göra ett nytt försök. Så glad jag är för det! Det gick mycket bättre och lättare än sist. Jag hann t o m fika på två ställen och kom ändå runt snabbare än för två år sedan. Efter en snabb dusch bytte jag cykel och tog mc:n (sommarens premiärtur) bort till prisutdelningen. Det måste ha varit min dag idag, för jag vann både på lotteriet och fick cykelpris. Sedan kom solen och värmen så middagen åts utomhus - och då kunde jag förstås inte hålla mig ifrån en paddeltur. Vilken kalasdag!!

I övrigt så har sambon lärt äldste sonen att köra slåttermaskinen, så nu jobbas det för fullt. Tuppen Torsten har fått nytt hem hos grannen med dottern. Det kommer ju inte att funka med två och vi var mer sugna att behålla Ludde som föddes i april - egen produkt, liksom. I morgon och på måndag ska jag jobba - sedan har jag en hel veckas semester. Ska bli så skönt!!

7 kommentarer:

  1. Det låter ju alldeles.....underbart........=)

    SvaraRadera
  2. Låter som underbara dagar, en liten fråga bara vad är en Rabarberblondie?

    SvaraRadera
  3. Underbara och härliga bilder som vanligt :O) Ser att det är länge sedan jag kikade in hos dig. Tiden, du vet ;O) Du är med om och ser en hel del. Måste vara en ynnest. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  4. Jomenvisst - ibland har man det oförskämt bra!! :)

    SvaraRadera
  5. Förlåt mig min fräckhet men inte råkar du känna till någon lägenhet att hyra för en tjugoårig skötsam skidåkartjej som ska studera vidare i Östersund i år ? Kom inte ihåg om jag frågat redan =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte fräckt alls - synd bara att jag kanske inte riktigt har de kontakterna..... Men jag slänger ut en tråd bland vänner och bekanta i sta'n!

      Radera
  6. Vilka underbara bilder!

    SvaraRadera