28 augusti 2013

Lösa trådar

Jobbar och försöker vara effektiv. Det går sådär. Så många lösa ändar att knyta ihop, så många delar att foga samman. Det blir långa dagar utan att för den skull få det viktigaste på plats. Litar på att det ordnar sig i sista stund ändå. Som det ofta brukar. Jag brukar ha rätt tur. Ibland.

En som haft lite otur ett tag är sambon. När han var så långt bort som han kunde komma igår, gick lastbilen sönder. Ringer (på mobilbatteriets allra sista minuter) till mig som jobbat sent och är på hemväg - om jag kunde hämta dem? Jovisst - det tog ju bara 1,5 timma tills jag var framme. Traktorförar'n fick följa med hem hit och sova över. Busstädningen jag lovat göra fick skjutas på till tidigt på morgonen idag. Den dag han förutom busskörningen skulle ha varit till sjukgymnasten och doktorn för sin krånglande rygg. Men det hade han i den allmänna villervallan förstås helt glömt - trots att det var uppskrivet på flera ställen. Nu har han gått och lagt sig. Före mig och före kl 23.00. Vet inte när det hände sist, faktiskt.
Tror han "bidde litte tött".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar