6 mars 2014

Den där weekendresan

Jo, som sagt, med lite drygt ett år kvar till de femtio börjar lite åldersnojja göra entré. Hur råder man bäst bot på det, tro? Tja, jag tänkte att anmäla sig till en kurs i Offpistskidåkning i Kittelfjäll kunde vara en god idé. Sagt och gjort! Nu är den betald och en reskompis medlurad.  Fast vi kollade noga först att de verkligen ville ha med en tant eller två på kursen. Åldersgränsen på 18 år klarar vi ju galant, men kanske hade vi behövt lite mer kondition och teknik på förhand?

Ehhhh, vi kan väl säga så här. Det är inte alla dagar jag tycker att den idén var helt klockren längre.

Men, men. Vi är tillräckligt gamla för att inte se det som någon prestigeförlust om vi inte orkar och väljer den preparerade backen i stället vid behov.

7 kommentarer:

  1. Du är en riktigt tuff tjej - heja på!
    Trevlig helg och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. det låter ju jätte roligt, blir det med helikopter? När jag var i Kittelfjäll så åkte vi helikopter lyft men tyvärr var det inte bästa föret då. driv snö söm var sten hård så mycket lössnö blev det inte. Hoppas ni får skoj. Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sagt kanske till helikopter ännu så länge. Vill ju gärna åka, men vill veta att jag fixar skidåkning också först - bör ju bli en helhetsupplevelse så att det blir värt pengarna - kostar ju en hel del...

      Radera
  3. Det var en rolig utmaning till er själva. Heja dig! Det kommer gå galant oavsett i eller utanför pist. Det där blir skoj är jag helt säker på!

    SvaraRadera
  4. När folk får höra att jag kommer från Jämtland frågar de ofta: Då har du åkt mycket sidor då?
    Nja, säger jag, man blev ju tvingad på vissa utflykter med skolan. Sanningen är den att jag var livrädd och lärde mig aldrig på riktigt..
    Därför både beundrar jag dig och avundas dig.. Jag önskar att jag inte varit så mesig då en gång för länge sen..
    Heja dig..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha!!! Mig behöver ingen t v i n g a när det gäller skidåkning - oavsett form :)

      Radera
  5. Tack för pepp! Ja, utmaning, tufft - eller bara helt galet utan minsta lilla självkännedom?
    Vi får väl se…..

    SvaraRadera