10 mars 2014

Vårvintern är här!!!


Veckorna springer förbi med massor av jobb. Sådant som skulle varit klart för länge sedan varvas med nya förberedelser inför kommande säsong. Men, eftersom detta är min absoluta favorittid på året (när det inte regnar vill säga) försöker jag att strikt hålla mig till mina 75%. Och det går så bra så! Därför är jag ledig idag. Grabbarna också. Kommunens alla skolor har tydligen någon planeringsdag.

Helgen rasslade förbi i vanlig stil. Fikafrämmande på fredagskvällen för att äta upp tårtresterna från sambons födelsedag. Jo, jag köpte ju en tårta till honom eftersom jag helt enkelt inte hade någon lust att baka. Själv köpte han ett gäng gårdagens semlor på rea för 10 kr styck. Dessutom några chokladbollar och pariservåfflor (tur att det är sällan han får följa med in på bageriet). Sedan kom en granne och hälsade på - och hade en tårta med sig!!! Nog för att vi är glada i goda bakverk hela familjen, men detta blev lite föör mycket.

Lördagen började med snöstorm, men som tur var blev vi övertygade/övertalade att ändå ta oss till backen och träningen. Det tackar vi för, eftersom det blev en kanondag! Trevligt sällskap av grannen i liften och så lyckades jag få till några svängar i den nya lössnön.

På söndagen var jag som vanligt lite extra seg. Storstädade fjöset - igen. Det blir så himla fuktigt och kladdigt där när det inte är riktig kyla eller all snön smält ute. Att den där storstädningen varit minst lika välbehövlig här inne i huset, det bortser jag liksom på något vis ifrån…… Efter lite Vinterstudio tog jag hunden på promenad och träffade och pratade med grannar som tinat fram för att spendera dagen med grillning och fika i solen och värmen. Äta-utomhus-säsongen börjar tidigt i år. Precis som vårvinteroutfiten har plockats fram minst en månad tidigare än vanligt ur garderoben. Superunderställ och powerboots är praktiskt som attan när mesta tiden spenderas utomhus på skidor eller skoter. Sedan drar man bara en beachkjol över när man kommer in - schnyggt ;)

Idag fick hunden följa med på närmare två mils turåkning - härligt. Meningen är att vi ska ta skotrarna och åka en sväng för att äta lite middag här senare - korv, grillmacka och kolbulle står på menyn. Men just nu blåser det halv orkan, så lite tveksamt är det om vi kommer iväg.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också våren. Man får tillbaks ljuset och har så många förväntningar inför vad som komma skall.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Våren är underbar. Vi har ingen snö kvar och några blommor redan blommar. +12 grader. Så härligt!
    Ha en trevlig dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men nu är det ju faktiskt VÅRVINTERN - den femte årstiden som vi har förmånen att få ha häruppe - som är min favorit. Det är inte riktigt samma sak, mycket bättre faktiskt. Men det måste upplevas för att förstås :D

    SvaraRadera