12 mars 2014

Lillördag


Så jag slutade jobbet tidigt för att hjälpa till att skjutsa konfirmanderna till grannförsamlingen, där kyrkoherden är min kompis och hennes fru likaså. Passade ju bra då att jag agerade sällskapsdam till henne som inte jobbar inom kyrkan längre. Blev bjuden på middag, sedan fotograferade vi deras företags nya produkter, som jag fick med smakprov på hem. Godis"remmar" med smak av jordgubb och krusbär - mums!!! Perfekt lillördagsgodis.

Innan, på jobbet, hann jag med att fascineras över dessa människor som på allvar tycker att det är kul med bokföring och bokslut och plockar med siffror hit och dit och gör dispositioner och får det att stämma till sist. Själv har jag inget tålamod alls, blir bara irriterad över att jag någonstans någon gång konterat fel och så får man sitta och leta i efterhand. Bläh!

Har även återigen aktualiserat en nygammal diskussion om organisation och samarbete och vem som gör vad och ett möte vi måste få till, typ nu. Just vad jag känns ha tid med precis samtidigt som allt annat, ungefär. Jippiee! Som tur är, har vi en självgående praktikant som avlastar och löser upp en hel del gamla surdegar just dessa veckor.

3 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja ha en sån där praktikant =) Jag får liksom inte till nåt just nu.

    SvaraRadera
  2. Ja det såg gott ut dina vänners godis och lite nyttigare än små plockgodis tror jag. Tråkigt här hemma nu längtar jag ut....... göra något kul. kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag vill bara säga HEJ och ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera